شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: میزان بارندگی در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندارن به حد عادی نزدیک شده اما در ۲۸ استان دیگر میزان بارندگی بالای ۵۰ درصد نسبت به میانگین پایین آمده است.

بحران آب

به گزارش ایرنا ، محمد حاج رسولی‌ها در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: کشور ما با بحران خشکسالی مواجه بوده و متوسط بارندگی از 248 میلی متر به 220 میلی متر ودر هفت سال گذشته هم به 207 میلی متر رسیده است.

وی بیان کرد: بحران آب در کشور جدی است و باید برای جلوگیری از این بحران برنامه ریزی کلان صورت گیرد و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم هم در این مورد مشارکت داشته باشند.

حاج رسولی‌ها کاهش منابع آب تجدیدپذیر را یادآور شد و گفت: منابع تجدیدپذیر آب در کشور از 132 میلیارد مترمکعب به 80 میلیارد مترمکعب رسیده که زنگ خطری برای منابع آبی کشور بوده و باید تدابیری ویژه برای رفع این معضل اندیشیده شود.

وی با اشاره به تدوین سند منابع آبی در هفت محور اساسی در کشور اضافه کرد: در مهر ماه سال 91 این سند به دستور مقام معظم رهبری در هفت محور تدوین شد که اگر در طول این مدت پیشرفتی در امور آب کشور اتفاق افتاده حاصل این برنامه بوده است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، بخش ساختاری آب، طرح تعادل بخشی آب، اولویت بندی طرح‌ها، تامین آب شرب روستا و شهرها، اقتصاد آب، تکنولوژی‌های نوین و بخش دیپلماسی آب را از جمله برنامه‌های اولویت دار در بخش آب عنوان کرد وگفت: در بخش اقتصاد آب قدم خوبی برداشته نشده و همچنان این مهم مغفول مانده و اگر ساماندهی لازم در این مورد صورت نگیرد سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور در حوزه آب صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 353744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha